Wersja archiwalna 2014-06-06 14:59:40
Numer ogłoszenia: 192470 - 2014; data zamieszczenia: 06.06.2014
OGŁOSZENIE O ZMIANIE OGŁOSZENIA
Ogłoszenie dotyczy: Ogłoszenia o zamówieniu.
Informacje o zmienianym ogłoszeniu: 182930 - 2014 data 30.05.2014 r.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Gmina Nowy Duninów, ul. Osiedlowa 1, 09-505 Nowy Duninów, woj. mazowieckie, tel. 024 2610236, fax. 024 2610236.
SEKCJA II: ZMIANY W OGŁOSZENIU
II.1) Tekst, który należy zmienić:
- Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst: III.1).
- W ogłoszeniu jest:
WADIUM
Informacja na temat wadium:
1. Oferta winna być zabezpieczona wadium.
2. Oferta częściowa na I część zamówienia pn. WYPOSAŻENIE winna być zabezpieczona wadium w wysokości 2.000,00 zł .
3. Oferta częściowa na II część zamówienia pn. DOSTAWA SPRZĘTU ICT, AUDIOWIZUALNEGO, TABLICY INTERAKTYWNEJ ORAZ URZĄDZENIA WIELOFUNKCYJNEGO winna być zabezpieczona wadium w wysokości 2.000,00 zł .
4. Oferta częściowa na III część zamówienia pn. MATERIAŁY DYDAKTYCZNE winna być zabezpieczona wadium w wysokości 1.200,00 zł .
5. Oferta częściowa na IV cześć zamówienia pn. DOSTOSOWANIE POMIESZCZEŃ winna być zabezpieczona wadium w wysokości 350,00 zł .
6. Wadium należy wnieść najpóźniej w terminie wyznaczonym na złożenie oferty tj. do dnia 09.06.2014 roku, godz. 10:30.
7. Wykonawca może wnieść wadium w:
a) pieniądzu,
b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,
c) gwarancjach bankowych,
d) gwarancjach ubezpieczeniowych,
e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275).
8. W przypadku wnoszenia wadium w pieniądzu Wykonawca jest zobowiązany wpłacić wadium przelewem na rachunek: 34 9012 0004 0000 1443 2001 0001 (o ile jest to możliwe Zamawiający prosi o dołączenie do oferty kserokopii przelewu). Za skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu Zamawiający uważa wadium, które w wyznaczonym terminie składania ofert znajduje się na wskazanym rachunku bankowym Zamawiającego.
9. Wadium wniesione w pieniądzu zamawiający przechowuje na rachunku bankowym.
10. W przypadku wadium wnoszonego w innej formie niż w pieniądzu, wykonawca składa wraz z ofertą (jako oddzielny nie spięty z ofertą) oryginał dokumentu. Z treści dokumentu (gwarancji, poręczenia) winno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Prawo zamówień publicznych.
11. Oferta niezabezpieczona akceptowaną formą wadium spowoduje wykluczenie wykonawcy.
12. Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem pkt. 11.
13. Zamawiający zwraca wadium wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego.
14. Zamawiający z zastrzeżeniem pkt. 11 zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert.
15. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy Pzp, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nie leżących po jego stronie.
16. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie ww. pkt. 8, jeżeli w wyniku ostatecznego rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego.
17. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku banko¬wego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę.
18. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana:
a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie;
b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wyko¬nania umowy;
c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.
- W ogłoszeniu powinno być:
WADIUM
Informacja na temat wadium:
1. Oferta winna być zabezpieczona wadium.
2. Oferta częściowa na I część zamówienia pn. WYPOSAŻENIE winna być zabezpieczona wadium w wysokości 2.000,00 zł .
3. Oferta częściowa na II część zamówienia pn. DOSTAWA SPRZĘTU ICT, AUDIOWIZUALNEGO, TABLICY INTERAKTYWNEJ ORAZ URZĄDZENIA WIELOFUNKCYJNEGO winna być zabezpieczona wadium w wysokości 2.000,00 zł .
4. Oferta częściowa na III część zamówienia pn. MATERIAŁY DYDAKTYCZNE winna być zabezpieczona wadium w wysokości 1.200,00 zł .
5. Oferta częściowa na IV cześć zamówienia pn. DOSTOSOWANIE POMIESZCZEŃ winna być zabezpieczona wadium w wysokości 350,00 zł .
6. Wadium należy wnieść najpóźniej w terminie wyznaczonym na złożenie oferty tj. do dnia 11.06.2014 roku, godz. 11:00.
7. Wykonawca może wnieść wadium w:
a) pieniądzu,
b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,
c) gwarancjach bankowych,
d) gwarancjach ubezpieczeniowych,
e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275).
8. W przypadku wnoszenia wadium w pieniądzu Wykonawca jest zobowiązany wpłacić wadium przelewem na rachunek: 34 9012 0004 0000 1443 2001 0001 (o ile jest to możliwe Zamawiający prosi o dołączenie do oferty kserokopii przelewu). Za skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu Zamawiający uważa wadium, które w wyznaczonym terminie składania ofert znajduje się na wskazanym rachunku bankowym Zamawiającego.
9. Wadium wniesione w pieniądzu zamawiający przechowuje na rachunku bankowym.
10. W przypadku wadium wnoszonego w innej formie niż w pieniądzu, wykonawca składa wraz z ofertą (jako oddzielny nie spięty z ofertą) oryginał dokumentu. Z treści dokumentu (gwarancji, poręczenia) winno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Prawo zamówień publicznych.
11. Oferta niezabezpieczona akceptowaną formą wadium spowoduje wykluczenie wykonawcy.
12. Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem pkt. 11.
13. Zamawiający zwraca wadium wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego.
14. Zamawiający z zastrzeżeniem pkt. 11 zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert.
15. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy Pzp, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nie leżących po jego stronie.
16. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie ww. pkt. 8, jeżeli w wyniku ostatecznego rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego.
17. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku banko¬wego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę.
18. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana:
a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie;
b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wyko¬nania umowy;
c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.
- Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst: IV.4.4).
- W ogłoszeniu jest: Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 09.06.2014 godzina 10:30, miejsce: Urząd Gminy Nowy Duninów, ul. Osiedlowa 1, 09-505 Nowy Duninów, sekretariat.
- W ogłoszeniu powinno być: Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 11.06.2014 godzina 11:00, miejsce: Urząd Gminy Nowy Duninów, ul. Osiedlowa 1, 09-505 Nowy Duninów, sekretariat.
Na podstawie art. 38 ust. 4 ustawy Prawo zamówień publicznych, Zamawiający zmienia treść specyfikacji istotnych warunków zamówienia w następujący sposób:
Treść pkt. VIII. ppkt. 6 zastępuje sie treścią:
"Wadium należy wnieść najpóźniej w terminie wyznaczonym na złożenie oferty, tj. do dnia 11.06.2014r. do godziny 11:00"
Treść pkt. XI. ppkt. 1 zastępuje sie treścią:
"Oferty należy składać w siedzibie Zamawiającego, w sekretariacie, w terminie do dnia 11.06.2014r. do godziny 11:00."
Treść pkt. XII. ppkt. 1 zastępuje sie treścią:
"Oferty zostaną otwarte w siedzibie Zamawiającego w dniu 11.06.2014r. o godzinie 11:15."
Zamkniętą kopertę z ofertą należy uzupełnić opisem "nie otwierać przed dniem 11.06.2014r. godzina 11:15"
Pozostałe zapisy SIWZ nie ulegaja zmianie.
Ponadto, na podstawie art. 38 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych w związku z otrzymanymi od jednego z Oferentów pytaniami, Zamawiający podaje ich treść oraz odpowiedzi:
Zgodnie z art. 38 Pzp proszę o wyjaśnienie:
1. W załączniku nr 12 do SIWZ szczegółowy opis przedmiotu zamówienia - Część II - DOSTAWA SPRZĘTU ICT, AUDIOWIZUALNEGO, TABLICY INTERAKTYWNEJ ORAZ URZĄDZENIA WIELOFUNKCYJNEGO, poz. 1 komputer z oprogramowaniem. Zamawiający przedstawia parametry spełniane tylko przez laptop Dell Latitude E6400 XFR. Przedstawione wymogi, szczególnie np. żądanie „Zgodność z MIL-STD 810G (min. 8 metod, wśród nich min. 15 procedur), wymagane dostarczenie oświadczenia producenta sprzętu”. Wymóg spełniania przez laptopy amerykańskich wojskowych standardów wytrzymałości, vide:
http://www.atec.army.mil/publications/Mil-Std-810G.pdf, całkowicie wyklucza uczciwą konkurencję, a wymóg dodatkowego dostarczenia w tym względzie oświadczenia firmy DELL, wyklucza tę konkurencję całkowicie (są to komputery niedostępne w sprzedaży cywilnej, produkowane na specjalne zamówienie, na dzień składania ofert - niedostępne w Polsce). Opis warunków, które wg Zamawiającego musi spełniać standardowy przedszkolny laptop do obsługi tablicy interaktywnej przedstawiono na: http://ruggedpcreview.com/2_definitions.html oraz www.dell.com/downloads/global/products/latit/en/laptop-latitude-e6400-xfr-test-summary.pdf .
Przedstawione parametry laptopów, które są przeznaczone do obsługi tablic interaktywnych, nie mają żadnego uzasadnienia funkcjonalnego, wielokrotnie przekraczają standardowe potrzeby w tym zakresie i pozostają w bezpośredniej sprzeczności z zapisami art. 7 Pzp oraz zasadami przestrzegania uczciwej konkurencji w postępowaniach o udzielenie zamówienia publicznego. Ponadto zwracam uwagę na fakt, że przy projektach współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego beneficjentów obowiązują „Zasady dotyczące przeprowadzania postępowań o udzielenie zamówienia publicznego finansowych ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego” - vide: http://www.efs.gov.pl/dokumenty/kd/strony/konsultacje_zasad_przeprowadzenia_postepowan_zp_efs_061010.aspx
Oznacza to m. in. że w celu wyeliminowania możliwości wystąpienia nieprawidłowości w przeprowadzonych przetargach beneficjenci powinni dołożyć staranności do prawidłowego przygotowania Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ) lub zakresu wymagań i obowiązków zapewniających uczciwą konkurencję wykonawców, który będzie podstawą przygotowania ofert przez wykonawców. Zgodnie z zaleceniami Komisji Europejskiej specyfikacje nie powinny zawierać nadmiernie wygórowanych standardów, takich które w rzeczywistości znacznie przewyższają wymagania konieczne. Przygotowując specyfikacje techniczne beneficjenci powinni brać pod uwagę funkcjonalne potrzeby odbiorców oraz dostępność dostaw odpowiadających specyfikacjom technicznym sprzętu na rynku. W celu zapewnienia zasad uczciwej konkurencji w przetargu beneficjenci powinni upewnić się, czy istnieje przynajmniej trzech producentów, którzy mogą dostarczyć produkty odpowiadające specyfikacjom technicznym. Powyższe należy potwierdzić odpowiednimi informacjami z ogólnie dostępnych źródeł (prasa, Internet).
Jeżeli Zamawiający uzna przedstawione wyżej zarzuty za bezpodstawne - proszę o przedstawienie trzech niezależnych producentów, których laptopy (proszę wymienić model sprzętu) spełniają wszystkie wymienione w SIWZ wymogi i uzasadni ich niezbędność przy obsłudze pracowni językowych.
Konsekwencje nieprzestrzegania wzmiankowanych zapisów Pzp zawarto w uchwale Krajowej Izby Odwoławczej z 8 marca 2011 roku (Sygn. akt KIO/KD 17/11) vide: WWW.uzp.gov.pl/cmsws/page/GetFile1.aspx?attid=3401 .
Pytanie 1: Czy Zamawiający dokona zmiany zapisów specyfikacji istotnych warunków zamówienia w przedstawionym wyżej zakresie?
Odpowiedź Zamawiającego brzmi:
Zamawiający rezygnuje z żądania zgodność z MIL-STD 810G. Jednocześnie żąda posiadania przez urządzenie dużej wytrzymałość mechanicznej min. odporne zawiasy obudowy, klawiatury odporne na zalanie, posiadają wzmocnioną konstrukcję na wypadek upadku z wysokości. W warunkach, w jakich będą pracowały a w szczególności narażone na uszkodzenia mechaniczne, muszą być charakteryzować się wysoką odpornością na uszkodzenia mechaniczne, wysoka wytrzymałość w tej sytuacji jest jednym z podstawowych wymogów.
2. W załączniku nr 12 do SIWZ szczegółowy opis przedmiotu zamówienia - Część II - DOSTAWA SPRZĘTU ICT, AUDIOWIZUALNEGO, TABLICY INTERAKTYWNEJ ORAZ URZĄDZENIA WIELOFUNKCYJNEGO, poz. 1 komputer z oprogramowaniem, Zamawiający wymaga cyt.: „kamera HD720p”. Wymóg nie posiada żadnego uzasadnienia funkcjonalnego dla użytkownika i pozostaje w bezpośredniej sprzeczności z przytoczonymi wyżej zasadami.
Pytanie 2: Czy Zamawiający uzna za rozwiązanie równoważne komputer przenośny wyposażony w standardową kamerę 0,3 Mpix?
Odpowiedź Zamawiającego brzmi:
Zamawiający wymaga kamery o rozdzielczości min. 1280x720 pix.
Proponowana przez Wykonawcę kamera o rozdzielczości 0,3 Mpix posiada rozdzielczość 640x480 pix. Jest to najniższa rozdzielczość w kamerach montowanych w laptopach. W aktualnych czasach coraz częstszą formą komunikacji z uczniami w domu jest video e-learning, a co za tym idzie kamera o rozdzielczości min. 1280x720 pix zapewni optymalny obraz.
3. W załączniku nr 12 do SIWZ szczegółowy opis przedmiotu zamówienia - Część II - DOSTAWA SPRZĘTU ICT, AUDIOWIZUALNEGO, TABLICY INTERAKTYWNEJ ORAZ URZĄDZENIA WIELOFUNKCYJNEGO, poz. 1 komputer z oprogramowaniem, Zamawiający wymaga cyt.: „Klawiatura odporna na zalanie z wydzielona klawiaturą numeryczną, układ US, z wbudowanym trackpointem”. Rozwiązanie w postaci trackpointu występuje praktycznie tylko w starszych modelach laptopów oraz w Dell Latitude E6400 XFR. Standardowym obecnie rozwiązaniem jest „touch pad”, który zastąpił trackpointu, który może być pewnym utrudnieniem dla użytkowników touchpada.
Pytanie 3: Czy Zamawiający uzna za rozwiązanie równoważne komputer przenośny wyposażony w „touch pad”?
Odpowiedź Zamawiającego brzmi:
Zamawiający wymaga urządzenia wyposażonego w touchpad oraz mysz bezprzewodową.
4. W załączniku nr 12 do SIWZ szczegółowy opis przedmiotu zamówienia - Część II - DOSTAWA SPRZĘTU ICT, AUDIOWIZUALNEGO, TABLICY INTERAKTYWNEJ ORAZ URZĄDZENIA WIELOFUNKCYJNEGO, poz. 1 komputer z oprogramowaniem, Zamawiający wymaga, cyt.: „Oświadczenie producenta komputera, że w przypadku niewywiązywania się z obowiązków gwarancyjnych oferenta lub firmy serwisującej, przejmie na siebie wszelkie zobowiązania związane z serwisem:. Informuję, że producenci laptopów udzielając gwarancji, zapewniają obsługę serwisową w tym względzie za pośrednictwem autoryzowanych punktów serwisowych. Autoryzacja serwisu jest jednocześnie zobowiązaniem producenta do zapewnienia (przejęcia) zobowiązań w przypadku niewywiązania z nich przez autoryzowany serwis. Wymóg indywidualnego oświadczenia producenta dot. sprzedaży 4 szt. komputerów przenośnych jest sprzeczne z zasadami uczciwej konkurencji i równego traktowania uczestników postępowania.
Pytanie 4: Czy Zamawiający usunie powyższy wymóg z opisu przedmiotu zamówienia?
Odpowiedź Zamawiającego brzmi:
Tak, zamawiający nie wymaga oświadczenia producenta o autoryzacji serwisowej.
5. W załączniku nr 12 do SIWZ szczegółowy opis przedmiotu zamówienia - Część II - DOSTAWA SPRZĘTU ICT, AUDIOWIZUALNEGO, TABLICY INTERAKTYWNEJ ORAZ URZĄDZENIA WIELOFUNKCYJNEGO, poz. 1 komputer z oprogramowaniem, Zamawiający wymaga możliwości rozbudowy pamięci operacyjnej do 16GB. Przy wymaganej pamięci 4GB, wymóg możliwości rozbudowy do 16GB nie ma żadnego uzasadnienia funkcjonalnego.
Pytanie 5: Czy Zamawiający usunie powyższy wymóg z opisu przedmiotu zamówienia?
Odpowiedź Zamawiającego brzmi:
Zamawiający zmienia wymóg i wymaga, aby laptop miał możliwość rozbudowy pamięci do min. 8GB w celu umożliwienia w późniejszym okresie jego modernizacji i podniesienia wydajności.
6. W załączniku nr 12 do SIWZ szczegółowy opis przedmiotu zamówienia - Część II - DOSTAWA SPRZĘTU ICT, AUDIOWIZUALNEGO, TABLICY INTERAKTYWNEJ ORAZ URZĄDZENIA WIELOFUNKCYJNEGO, poz. 7 tablica interaktywna z oprogramowaniem, Zamawiający cyt.: „Przekątna wymiaru interaktywnego (cale) Min. 77” oraz „Przekątna wymiaru zewnętrznego (cale) Max. 84”. Opis tego typu jednoznacznie wskazuje na tablicę MyBoard 845 - vide:
http://www.myboard.com.pl/tablice_interaktywne_myboard,myboard.php?zakladkaTablice=4, oraz http://www.sklep.audiowizualne.pl/index.php?products=product&prod_id=7363&titleURL=Tablica_interaktywna_dotykowa_myBOARD_84
Proszę zwrócić uwagę, że ww. wymogi wyznaczają maksymalną grubość ramy - 5 cm, więc oznaczenia minimalnej wielkości obszaru interaktywnego i maksymalnej wielkości wymiaru zewnętrznego sprawia wrażenie próby ukrycia wymogu dokładnych wymiarów tablicy MyBoard 84S. Standardowo grubość ramy w tablicach interaktywnych oscyluje w granicach 6 - 8 cm.
Pytanie 6: Czy Zamawiający uzna za rozwiązanie równoważne tablice o wymiarze zewnętrznym np. 85 cali?
Odpowiedź Zamawiającego brzmi:
Zamawiający wymaga w stosunku do tablicy jeżeli chodzi o zachowanie wymiaru interaktywnego tj. min. 77”. Grubość ramy max. 8cm
7. W załączniku nr 12 do SIWZ szczegółowy opis przedmiotu zamówienia - Część II - DOSTAWA SPRZĘTU ICT, AUDIOWIZUALNEGO, TABLICY INTERAKTYWNEJ ORAZ URZĄDZENIA WIELOFUNKCYJNEGO, poz. 7 tablica interaktywna z oprogramowaniem, Zamawiający wymaga głośników o mocy min. 40W tego samego producenta, co tablica interaktywna. Przedstawiony wymóg spełnia tylko MyBoard 84S - vide: http://www.sklep.audiowizualne.pl/index.php?products=product&prod_id=7363&titleURL=Tablica_interaktywna_dotykowa_myBOARD_84 .
Wymóg produkcji niezwiązanych ze sobą (produkcyjnie i projektowo) tablic interaktywnych i głośników, jest nieporozumieniem, nie gwarantuje najwyższej jakości sprzętu i stanowi poważne utrudnienie uczciwej konkurencji i nie ma żadnego znaczenia funkcjonalnego dla użytkownika.
Pytanie 7: Czy Zamawiający uzna za rozwiązanie równoważne głośniki spełniające wszystkie wymagane parametry, zintegrowane z tablicą, wyprodukowane przez firmę specjalizującą się w ich produkcji?
Odpowiedź Zamawiającego brzmi:
Zamawiający określając wymagania głośników kierował się przede wszystkim znaczeniem funkcjonalnym oferowanych urządzeń. Wymaga się, aby komunikacja pomiędzy tablicą z głośnikami a komputerem odbywała się przez jeden kabel np. USB. Głośniki mają mieć moc min. 40W RMS oraz charakteryzować się mocowaniem bezpośrednio do ramy tablicy lub muszą być wbudowane w ramę oraz przemieszczać się razem z tablicą w przypadku regulacji góra/dół.
8. W załączniku nr 12 do SIWZ szczegółowy opis przedmiotu zamówienia - Część II - DOSTAWA SPRZĘTU ICT, AUDIOWIZUALNEGO, TABLICY INTERAKTYWNEJ ORAZ URZĄDZENIA WIELOFUNKCYJNEGO, poz. 7 tablica interaktywna z oprogramowaniem, Zamawiający wymaga uchwytu ściennego z płynną regulacją góra/dół w zakresie min. +-50 cm - do wszystkich zestawów. Jeden statyw mobilny z możliwością zamontowania uchwytu ściennego.
Standardowe rozwiązanie w tym zakresie (ze względów technicznych oraz bezpieczeństwa) przewiduje całkowity zakres regulacji 40 cm; na stronach internetowych są niejednokrotnie podawane niesprawdzone informacje, wykorzystywane później przy tworzeniu specyfikacji sprzętu, z nieświadomym naruszeniem przez Zamawiającego zasad uczciwej konkurencji.
Informuję, że uchwyt ścienny o symbolu UVIS-RW100 http://www.sklep.audiowizualne.pl/index.php?products=product&prod_id=6259titleURL=Uchwyt_%C5%9Bcienny_do_tablicy_z_regulowan%C4%5_wysoko%c5%9Bci%C4%85_i_wysi%C4%99gnikiem_do_projektora_uVIS-RW100 mimo opisu na ww. stronie posiada regulację w zakresie +-40 cm(informacja uzyskana od producenta sprzętu).
Pytanie8:
a) Czy Zamawiający uzna za rozwiązanie równoważne uchwyt ścienny spełniający wszystkie pozostałe wymogi, z zakresem regulacji +-40 cm?
b) Zgodnie z zapisami rozdz. 5.2 SIWZ, proszę o przedstawienie rozwiązania wzorcowego, umożliwiającego przedstawienie oferty równoważnej, przedstawiającej produkt o właściwościach funkcjonalnych/użytkowych i jakościowych takich jak określone w SIWZ, lecz oznaczonych innym znakiem towarowym, patentem lub pochodzeniem.
Odpowiedź Zamawiającego brzmi:
Przychylając się do wniosku Wykonawcy zmienia się dotychczasowy zapis określający minimalne wymagania techniczne uchwytu ściennego z płynną regulacją góra/dół w zakresie min. 40 cm dla wszystkich zestawów oraz jednego statywu mobilnego z możliwością zamocowania tablicy z uchwytem ściennym.
9. W załączniku nr 12 do SIWZ szczegółowy opis przedmiotu zamówienia - Część II - DOSTAWA SPRZĘTU ICT, AUDIOWIZUALNEGO, TABLICY INTERAKTYWNEJ ORAZ URZĄDZENIA WIELOFUNKCYJNEGO, poz. 7 tablica interaktywna z oprogramowaniem, Zamawiający wymaga certyfikatu FCC. Zwracam uwagę, że certyfikat FCC - poświadcza zgodność z odpowiednimi normami FCC (Federal Communications Commission - Federalna Komisja Łączności USA) i stosowany w radiofonii, telekomunikacji i telewizji na terenie USA. Nie obowiązuje na terenie Unii Europejskiej.
Pytanie 9: Czy Zamawiający usunie powyższy wymóg z opisu przedmiotu zamówienia?
Zamawiający wykreśla wymóg posiadania certyfikatu FCC.
10. W załączniku nr 12 do SIWZ szczegółowy opis przedmiotu zamówienia - Część II - DOSTAWA SPRZĘTU ICT, AUDIOWIZUALNEGO, TABLICY INTERAKTYWNEJ ORAZ URZĄDZENIA WIELOFUNKCYJNEGO, poz. 7 tablica interaktywna z oprogramowaniem, Zamawiający wymienia m. in. „półkę na pisaki (zmiana koloru pisaka w zależności od tego, który jest podniesiony). Ostatnie rozwiązania technologiczne i stosowana ergonomiczna zasada minimalizacji (likwidacji) elementów wystających poza obrys tablicy doprowadziły do wyprodukowania tablicy wyposażonej w „inteligentną” ramę, na której pisaki są mocowane do ramy za pomocą magnesu (dodatkowa funkcjonalność - tzn. zmiana koloru - w zależności od tego, który pisak został podniesiony, lub wymazywanie w przypadku podniesienia wymazywacza).
Pytanie 10: Czy Zamawiający uzna za rozwiązanie równoważne tablicę wyposażoną w „inteligentną” ramę, zamiast dotychczasowego rozwiązania w formie półki?
Odpowiedź Zamawiającego brzmi:
Zamawiający wymaga tablicy z aktywną półką umieszczoną w centralnej części tablicy. Rozwiązanie to jest prostsze w obsłudze dla osób prawo i leworęcznych. W przypadku „inteligentnej” ramy, pisaki znajdują się po prawej stronie tablicy, co utrudnia korzystanie i jednocześnie w pewien sposób dyskryminuje osoby leworęczne. Dodatkowo, aby umieścić pisak na „inteligentnej” ramie, należy trafić w ściśle określone miejsce, w którym znajduje się magnes.
Wymagania dotyczące przedmiotu zamówienia zostały precyzyjnie określone w opisie przedmiotu zamówienia w specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
W żadnym miejscu nie jest podany przykładowy typ, model, producent.
Okoliczność, w których opis przedmiotu zamówienia uniemożliwia złożenie oferty jednemu wykonawcy nie wskazuje na naruszenie podstawowych zasad udzielania zamówień publicznych.
Zamawiający przygotował SIWZ zgodnie z art. 7 i 29 ust. 1-3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 roku Nr 113, poz. 759 ze zm.) ,Pzp, nie korzystając przy tym ze wskazywania znaków towarowych, patentów, czy pochodzenia, zapewniając, zgodnie z art. 30 ust. 6 Pzp, dokładny opis przedmiotu zamówienia poprzez wskazanie wymagań funkcjonalnych, uwzględniając systemowe zasady uczciwej konkurencji i równego traktowania zawarte w art. 7 ust. 1, art. 29 ust. 1-3 Pzp.
Przypomina się jednocześnie, iż zgodnie z art. 30 ust. 5 Pzp Wykonawca mając w zamiarze dostarczyć rozwiązania równoważne powinien w swojej ofercie wykazać, iż spełniają one wymagania określone przez Zamawiającego.
Niniejsze ogłoszenie stanowi integralna część SIWZ. Wszelkie pozostałe zapisy w niej zawarte nie ulegaja zmianie.
Informacje o dokumencie:
- Informację wprowawdził(a) do BIP: Jakowska Katarzyna
- Data udostępnienia w BIP: 2014-06-06
- Informacja zaktualizowana przez: Jakowska Katarzyna
- Data ostatniej aktualizacji: 2014-06-06 14:59:40
- Liczba odsłon: 239
- wróć do wersji akturalnej
- Historia dokumentu: