Deklaracja dostępności/Raport
Deklaracja dostępności Biuletyn Informacji Publicznej Urzędu Gminy w Nowym Duninowie
Urząd Gminy w Nowym Duninowie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Biuletyn Informacji Publicznej Urzędu Gminy w Nowym Duninowie.
- Data publikacji strony internetowej: 1990-01-01
- Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2020-09-22
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Treści niedostępne
- - filmy nie posiadają napisów dla osób głuchych i niedosłyszących,
- - dokumenty mogą nie mieć dowiązanych etykiet tekstowych,
- - część z opublikowanych multimediów oraz zdjęć nie posiada opisu alternatywnego, mają one charakter promocyjny lub dekoracyjny i nie są wykorzystywane do realizacji bieżących zadań.
Wyłączenia
- Ustawy nie stosuje się do następujących elementów stron internetowych i aplikacji mobilnych:
- 1) multimediów nadawanych na żywo;
- 2) multimediów opublikowanych przed dniem 23 września 2020 r.;
- 3) dokumentów tekstowych i tekstowo-graficznych, dokumentów utworzonych w programach przeznaczonych do tworzenia prezentacji lub arkuszy kalkulacyjnych, opublikowanych przed dniem 23 września 2018 r., chyba że ich zawartość jest niezbędna do realizacji bieżących zadań podmiotu publicznego;
- 4) map oraz map interaktywnych, w tym geoportali, pod warunkiem że w przypadku map interaktywnych i geoportali przeznaczonych do zastosowań nawigacyjnych dane teleadresowe i położenie geograficzne prezentowane są w sposób dostępny cyfrowo;
- 5) treści będących w posiadaniu podmiotu publicznego:
- a) które nie zostały przez niego lub na jego rzecz wytworzone albo przez niego nabyte, albo
- b) których dostosowanie do wymagań dostępności cyfrowej wymaga modyfikacji, do której ten podmiot publiczny nie jest uprawniony;
- 6) treści prezentowanych w intranecie lub ekstranecie, opublikowanych przed dniem 23 września 2019 r. i niepoddawanych od tego czasu przebudowom i zmianom polegającym w szczególności na zmianie wyglądu lub struktury prezentowanych informacji albo zmianie sposobu publikowania informacji;
- 7) treści prezentujących dzieła sztuki i zabytki w rozumieniu art. 3 pkt 1 ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz. U. z 2020 r. poz. 282), materiały archiwalne w rozumieniu art. 1 ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (Dz. U. z 2020 r. poz. 164), muzealia w rozumieniu art. 21 ust. 1 ustawy z dnia 21 listopada 1996 r. o muzeach (Dz. U. z 2020 r. poz. 902) lub materiały biblioteczne w rozumieniu art. 5 ustawy z dnia 27 czerwca 1997 r. o bibliotekach (Dz. U. z 2019 r. poz. 1479), których nie można przedstawić w sposób dostępny cyfrowo, gdyż utworzenie dostępnej cyfrowo prezentacji:
- a) wiązałoby się z utratą autentyczności powielanego elementu lub
- b) nie jest możliwe z przyczyn technicznych, lub
- c) wiązałoby się z poniesieniem nadmiernych kosztów;
- 8) treści niewykorzystywanych do realizacji bieżących zadań podmiotu publicznego oraz nieuaktualnianych lub niepoddawanych po dniu 23 września 2019 r. przebudowom i zmianom polegającym w szczególności na zmianie wyglądu lub struktury prezentowanych informacji albo na zmianie sposobu publikowania informacji.
Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności
- Deklarację sporządzono dnia: 2020-09-23
- Deklarację została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia: 2020-09-23
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
- Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada: Agnieszka Domosławska.
- E-mail: ug@nowyduninow.info.pl
- Telefon: 242610236
Każdy ma prawo:
- zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.
Żądanie musi zawierać:
- dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
- wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
- wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.
Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.
Skargi i odwołania
Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:
- Organ nadzorujący: Wójt Gminy Nowy Duninów
- Adres: ul. Osiedlowa 1, 09-505 Nowy Duninów
- E-mail: ug@nowyduninow.info.pl
- Telefon: 242610236
Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
Urząd Gminy w Nowym Duninowie przy ul. Osiedlowej 1 posiada podjazd dla wózków inwalidzkich. Na parterze Urzędu Gminy znajduje się stanowisko do obsługi osób z niepełnosprawnością ruchową.
Informacje dodatkowe
Ułatwienia
Strona posiada następujące ułatwienia dla osób z niepełnosprawnościami:
- wersję kontrastową
- wyróżnienie odnośników
- możliwość zmiany rozmiaru tekstu
Strona internetowa obsługuje standardowe skróty klawiszowe, wbudowane w przeglądarki internetowe, oraz dodatkową funkcjonalność, w postaci menu dostępności, uruchamianego, za pomocą skrótu:
*CTRL oraz U – otwarcie menu dostępności
Menu dostępności zawiera zestaw rozwiązań, ułatwiających korzystanie ze strony Internetowej. Wszystkie funkcje zawarte w menu dostępności, umożliwiają dostosowanie czytelności, oraz wybór właściwej dla konkretnej osoby metody przekazu informacji.
Standardowe skróty klawiszowe:
*TAB – przejście do kolejnego elementu
*TAB oraz SHIFT – przejście do poprzedniego elementu
*CTRL oraz F – wyszukiwanie
*CTRL oraz „+” - powiększanie treści strony internetowej
*CTRL oraz „-” - pomniejszanie treści strony internetowej
*CTRL oraz 0 – powrót do standardowego rozmiaru strony internetowej
Inne informacje i oświadczenia
- Koordynatora ds. dostępności wójt gminy Nowy Duninów wyznaczył 25 września 2020 r. zarządzeniem nr 56/2020
- Jeżeli w trakcie korzystania z serwisu znajdziecie Państwo inne niezgodności lub ograniczenia w dostępności strony będziemy wdzięczni za każdą informację zwrotną. Postaramy się w jak najkrótszym możliwym terminie niezgodność lub ograniczenie usunąć. W tym celu prosimy o kontakt na adres: ug@nowyduninow.info.pl
Raport o stanie zapewniania dostępności podmiotu publicznego. Stan na dzień 01.01.2021 r, - pobierz plik pdf