Dotyczy: przetargu nieograniczonego na „Udzielenie kredytu długoterminowego na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych pożyczek i kredytów”
W związku z otrzymanymi pytaniami, zgodnie z art. 38 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, Gmina Nowy Duninów poniżej podaje ich treść oraz odpowiedzi.
Pytanie nr 1
„Prosimy o sprostowanie harmonogramu spłat kredytu w załączniku nr 5 do SIWZ, ponieważ w podsumowaniu kwoty udzielonego kredytu nie wychodzi 500 000 zł.”
Odpowiedź:
Zamawiający informuje, iż w związku z zaistniałym błędem pisarskim, zgodnie z art. 38 ust. 4 ustawy Prawo zamówień publicznych zmienia treść załącznika nr 5 do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia - „Opis przedmiotu zamówienia” w następujący sposób:
dotychczas w pkt. 9 w/w dokumentu widniał zapis:
„Spłata kredytu nastąpi zgodnie z następującym harmonogramem spłat:
- rata nr 1 – 5.000,00 zł płatna do dnia 30.04.2014r.
- rata nr 2 – 10.000,00 zł płatna do dnia 30.09.2014r.
- rata nr 3 – 20.000,00 zł płatna do dnia 30.04.2015r.
- rata nr 4 – 20.000,00 zł płatna do dnia 31.05.2015r.
- rata nr 5 – 20.000,00 zł płatna do dnia 30.09.2015r.
- rata nr 6 – 20.000,00 zł płatna do dnia 30.11.2015r.
- rata nr 7 – 20.000,00 zł płatna do dnia 30.03.2016r.
- rata nr 8 – 20.000,00 zł płatna do dnia 31.05.2016r.
- rata nr 9 – 20.000,00 zł płatna do dnia 30.09.2016r.
- rata nr 10 – 21.000,00 zł płatna do dnia 30.11.2016r.
- rata nr 11 – 20.000,00 zł płatna do dnia 31.03.2017r..
- rata nr 12 – 20.000,00 zł płatna do dnia 31.05.2017r.
- rata nr 13 – 20.000,00 zł płatna do dnia 30.09.2017r.
- rata nr 14 – 21.000,00 zł płatna do dnia 30.11.2017r.
- rata nr 15 – 20.000,00 zł płatna do dnia 31.03.2018r.
- rata nr 16 – 20.000,00 zł płatna do dnia 31.05.2018r.
- rata nr 17 – 20.000,00 zł płatna do dnia 30.09.2018r.
- rata nr 18 – 21.000,00 zł płatna do dnia 30.11.2018r.
- rata nr 19 – 20.000,00 zł płatna do dnia 31.03.2019r.
- rata nr 20 – 20.000,00 zł płatna do dnia 31.05.2019r.
- rata nr 21 – 20.000,00 zł płatna do dnia 30.09.2019r.
- rata nr 22 – 21.000,00 zł płatna do dnia 30.11.2019r.
- rata nr 23 – 20.000,00 zł płatna do dnia 31.03.2020r.
- rata nr 24 – 20.000,00 zł płatna do dnia 31.05.2020r.
- rata nr 25 – 20.000,00 zł płatna do dnia 30.09.2020r.
- rata nr 26 – 20.100,00 zł płatna do dnia 30.11.2020r.”
winno być:
„Spłata kredytu nastąpi zgodnie z następującym harmonogramem spłat:
- rata nr 1 – 5.000,00 zł płatna do dnia 30.04.2014r.
- rata nr 2 – 10.000,00 zł płatna do dnia 30.09.2014r.
- rata nr 3 – 20.000,00 zł płatna do dnia 30.04.2015r.
- rata nr 4 – 20.000,00 zł płatna do dnia 31.05.2015r.
- rata nr 5 – 20.000,00 zł płatna do dnia 30.09.2015r.
- rata nr 6 – 20.000,00 zł płatna do dnia 30.11.2015r.
- rata nr 7 – 20.000,00 zł płatna do dnia 30.03.2016r.
- rata nr 8 – 20.000,00 zł płatna do dnia 31.05.2016r.
- rata nr 9 – 20.000,00 zł płatna do dnia 30.09.2016r.
- rata nr 10 – 21.000,00 zł płatna do dnia 30.11.2016r.
- rata nr 11 – 20.000,00 zł płatna do dnia 31.03.2017r.
- rata nr 12 – 20.000,00 zł płatna do dnia 31.05.2017r.
- rata nr 13 – 20.000,00 zł płatna do dnia 30.09.2017r.
- rata nr 14 – 21.000,00 zł płatna do dnia 30.11.2017r.
- rata nr 15 – 20.000,00 zł płatna do dnia 31.03.2018r.
- rata nr 16 – 20.000,00 zł płatna do dnia 31.05.2018r.
- rata nr 17 – 20.000,00 zł płatna do dnia 30.09.2018r.
- rata nr 18 – 21.000,00 zł płatna do dnia 30.11.2018r.
- rata nr 19 – 20.000,00 zł płatna do dnia 31.03.2019r.
- rata nr 20 – 20.000,00 zł płatna do dnia 31.05.2019r.
- rata nr 21 – 20.000,00 zł płatna do dnia 30.09.2019r.
- rata nr 22 – 21.000,00 zł płatna do dnia 30.11.2019r.
- rata nr 23 – 20.000,00 zł płatna do dnia 31.03.2020r.
- rata nr 24 – 20.000,00 zł płatna do dnia 31.05.2020r.
- rata nr 25 – 20.000,00 zł płatna do dnia 30.09.2020r.
- rata nr 26 – 21.000,00 zł płatna do dnia 30.11.2020r.”
Pytanie nr 2:
„Zgodnie z rozdziałem XVIII SIWZ, załącznik nr 7 zawiera wzór umowy. Nie przedłożyli Państwo takiego załącznika.”
Odpowiedź:
Zamawiający informuje, iż w/w błąd pisarski został poprawiony, a ogłoszenie o zmianie treści SIWZ zostało opublikowane na stronie internetowej Zamawiającego w dniu 05 kwietnia 2013 roku.
Pytanie nr 3:
„Czy Zamawiający wyraża zgodę na podpisanie umowy, uwzględniającej wszystkie warunki zawarte w SIWZ, zgodnie ze wzorem obowiązującym w danej instytucji, zamiast załączonej przez Zamawiającego?”
Odpowiedź:
Zamawiający informuje, iż wyraża zgodę na podpisanie umowy, uwzględniającej wszystkie warunki zawarte w SIWZ, zgodnie ze wzorem obowiązującym w danej instytucji oraz że w treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia oraz załącznikach do niej nie podał wzoru umowy.
Pytanie nr 4:
„Czy Zamawiający może potwierdzić, że w przypadku gdy termin spłaty kredytu lub odsetek, przypadnie w dzień wolny od pracy, to Zamawiający ureguluje wymaganą kwotę w pierwszy dzień roboczy następujący po wyznaczonej dacie spłaty?”
Odpowiedź:
Zamawiający informuje, iż w przypadku gdy termin spłaty kredytu lub odsetek przypadnie w dzień wolny od pracy, to Zamawiający ureguluje wymaganą kwotę w pierwszy dzień roboczy następujący po wyznaczonej dacie spłaty.
Pytanie nr 5:
„Czy Zamawiający może potwierdzić, że oprocentowanie kredytu w okresie kredytowania oparte będzie na zmiennej stawce WIBOR 1M notowanej ostatniego dnia miesiąca poprzedzającego rozpoczęcie kolejnego kwartalnego okresu obrachunkowego?”
Odpowiedź:
Zamawiający informuje, że nie może potwierdzić, że oprocentowanie kredytu w okresie kredytowania oparte będzie na zmiennej stawce WIBOR 1M notowanej ostatniego dnia miesiąca poprzedzającego rozpoczęcie kolejnego kwartalnego okresu obrachunkowego, z uwagi na fakt, iż oprocentowanie jest oparte na WIBOR 1M.
Pytanie nr 6:
„Czy Zamawiający może potwierdzić, że zmiana wysokości oprocentowania kredytu następuje w pierwszym dniu następującym po zakończeniu poprzedniego okresu odsetkowego?”
Odpowiedź:
Zamawiający informuje, iż zmiana wysokości oprocentowania kredytu następować będzie zgodnie z zapisami pkt. 16 zał. nr 5 do SIWZ - „Opisu przedmiotu zamówienia”.
Pytanie nr 7:
„Czy Zamawiający może potwierdzić, że spłata odsetek odbywać się będzie w okresach kwartalnych, ostatniego dnia kwartału kalendarzowego?”
Odpowiedź:
Zamawiający informuje, iż spłata odsetek odbywać się będzie zgodnie z warunkami zapisanymi w punkcie 10 oraz 12 załącznika nr 5 do SIWZ - „Opisu przedmiotu zamówienia”.
Pytanie nr 8:
„Czy Zamawiający może potwierdzić, że zabezpieczeniem kredytu będzie weksel własny in blanco wraz z deklaracją wekslową?”
Odpowiedź:
Zamawiający potwierdza, że zabezpieczeniem kredytu będzie weksel własny in blanco wraz z deklaracją wekslową.
Pytanie nr 9:
„Czy Zamawiający wyraża zgodę na podpisanie oświadczenia o poddaniu się egzekucji zgodnie z art.97 Ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Prawo bankowe?”
Odpowiedź:
Zamawiający informuje, iż nie wyraża zgody na podpisanie oświadczenia o poddaniu się egzekucji zgodnie z art.97 Ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Prawo bankowe
Pytanie nr 10:
„Czy Skarbnik Gminy kontrasygnuje weksel in blanco oraz deklarację wekslową?”
Odpowiedź:
Zamawiający informuje, że Skarbnik Gminy kontrasygnuje weksel in blanco oraz deklarację wekslową.
Pytanie nr 11:
„Czy Zamawiający może potwierdzić, że nie posiada żadnych zobowiązań wobec ZUS i US?”
Odpowiedź:
Zamawiający potwierdza, że nie posiada żadnych zobowiązań wobec ZUS i US.
Pytanie nr 12:
„Czy Zamawiający dostarczy aktualne zaświadczenia o nie zaleganiu ze składkami w ZUS i US (nie starsze niż 30 dni), najpóźniej w dniu podpisania umowy kredytowej?”
Odpowiedź:
Zamawiający informuje, że dostarczy aktualne zaświadczenia o nie zaleganiu ze składkami w ZUS i US (nie starsze niż 30 dni) najpóźniej w dniu podpisania umowy kredytowej.
Pytanie 13:
„Do oferty jaki należy przyjąć dzień uruchomienia kredytu?”
Odpowiedź:
Zamawiający informuje, iż w celu obliczenia ceny ofertowej uruchomienie kredytu należy przyjąć na dzień 30 kwietnia 2013 roku oraz stawkę WIBOR 1M aktualna na dzień 03.04.2013r.
Pytanie nr 14:
„Str. 7 SIWZ pkt. X listę przedmiotów należących do tej samej grupy - wg załącznika nr 6, w SIWZ załącznik nr 6 to zaświadczenie o wyborze Wójta Gminy Nowy Duninów?”
Odpowiedź:
Zamawiający informuje, iż w/w błąd pisarski został poprawiony, a ogłoszenie o zmianie treści SIWZ zostało opublikowane na stronie internetowej Zamawiającego w dniu 05 kwietnia 2013 roku.
Pytanie nr 15:
„Str. 10 SIWZ wzór umowy załącznik nr 7 - załącznik nr 7 to powołanie Skarbnika, a wzoru umowy nie ma.”
Odpowiedź:
Zamawiający informuje, iż w/w błąd pisarski został poprawiony, a ogłoszenie o zmianie treści SIWZ zostało opublikowane na stronie internetowej Zamawiającego w dniu 05 kwietnia 2013 roku.
Pytanie nr 16:
„Czy wzór umowy Państwo swój, czy Bank daje swój?”
Odpowiedź:
Zamawiający informuje, iż dopuszcza możliwość wykorzystania wzoru umowy opracowanego przez Wykonawcę pod warunkiem, iż będzie on odpowiadał zapisom Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia oraz załącznikom do w/w dokumentu.
Ponadto Zamawiający informuje, iż w związku z zaistniałym błędem pisarskim, zgodnie z art. 38 ust. 4 ustawy Prawo zamówień publicznych zmienia treść załącznika nr 1 do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia - „Formularz oferty” w następujący sposób:
dotychczas w pkt. II w/w dokumentu widniał zapis”
„Przedmiot zamówienia zrealizujemy w terminie: od dnia podpisania umowy do 30 listopada 2020r”,
a winno być:
Przedmiot zamówienia zrealizujemy w terminie: od dnia podpisania umowy do 31 grudnia 2013r”.
Niniejsze ogłoszenie stanowi integralna część SIWZ.
Informacje o dokumencie:
- Informację wprowawdził(a) do BIP: Jakowska Katarzyna
- Data udostępnienia w BIP: 1970-01-01
- Informacja zaktualizowana przez: Jakowska Katarzyna
- Data ostatniej aktualizacji: 2013-04-10 13:01:09
- Liczba odsłon: 205
- Historia dokumentu: