Wersja archiwalna 2011-04-14 11:29:46
Nowy Duninów, dnia 14.04.2011r.
Dotyczy: przetargu nieograniczonego na wykonanie zadania pn.:
„Udzielenie kredytu długoterminowego na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu i spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań
z tytułu zaciągniętych pożyczek”
W związku z otrzymanymi pytaniami od oferentów Gmina Nowy Duninów podaje treść pytań oraz odpowiedzi:
Pytanie nr 1:
Czy Zamawiający dopuszcza możliwość podpisania oświadczenia o poddaniu się egzekucji, zgodnie z art. 97 Ustawy Prawo bankowe?
Odpowiedź:
Zamawiający nie dopuszcza możliwości podpisania oświadczenia o poddaniu się egzekucji, zgodnie z art. 97 Ustawy Prawo bankowe.
Pytanie nr 2:
Czy Zamawiający dopuszcza możliwość kontrasygnaty Skarbnika na dokumentach stanowiących zabezpieczenie spłaty kredytu (m. In. podpis na wekslu, deklaracji wekslowej i ewentualnie na oświadczeniu o poddaniu się egzekucji)?
Odpowiedź:
Zamawiający dopuszcza możliwość kontrasygnaty Skarbnika na wekslu In blanco oraz deklaracji wekslowej.
Pytanie nr 3:
Czy Gmina korzysta lub korzystała w przeszłości z wykupu wierzytelności? Jeżeli aktualnie Gmina korzysta z wykupu wierzytelności, prosimy o podanie kwot zaangażowań i spłat z tego tytułu.
Odpowiedź:
Zamawiający informuje, iż Gmina Nowy Duninów nie korzysta ani nie korzystała w przeszłości z wykupu wierzytelności.
Pytanie nr 4:
Z którego dnia miesiąca brana będzie stawka WIBOR 1M dla wyliczenia oprocentowania w czasie trwania umowy kredytowej?
Odpowiedź:
Zamawiający informuje, iż stawka WIBOR 1M dla wyliczenia oprocentowania w czasie trwania umowy kredytowej brana będzie z 5 (piątego) dnia każdego miesiąca.
Pytanie nr 5:
Czy Gmina posiada zobowiązania wynikające z umów o terminie płatności, na okres dłuższy niż 6 miesięcy, przypadające w latach następnych, faktury z terminem płatności dłuższym niż pół roku? Jeżeli tak, prosimy o wyszczególnienie.
Odpowiedź:
Zamawiający informuje, iż Gmina Nowy Duninów nie posiada zobowiązań wynikających z umów o terminie płatności na okres dłuższy niż 6 miesięcy, przypadające w latach następnych ani faktur z terminem płatności dłuższym niż pół roku.
Pytanie nr 6:
Czy Gmina posiada umowy zobowiązujące do dokonywania dopłat do kapitału lub bezzwrotnej dopłaty do działalności bieżącej w spółce kapitałowej, w której ma udziały (w przypadku występowania powyższej sytuacji)? Jeżeli tak, prosimy o wyszczególnienie.
Odpowiedź:
Zamawiający informuje, iż Gmina Nowy Duninów nie posiada umów zobowiązujących do dokonywania dopłat do kapitału lub bezzwrotnej dopłaty do działalności bieżącej w spółce kapitałowej.
Pytanie nr 7:
Czy Gmina posiada zobowiązania wynikające z umów o partnerstwo publiczno – prywatne? Jeżeli tak, prosimy o wyszczególnienie.
Odpowiedź:
Zamawiający informuje, iż Gmina Nowy Duninów nie posiada zobowiązań wynikających z umów o partnerstwo publiczno – prywatne.
Pytanie nr 8:
Czy wystąpiły przypadki przejęcia z mocy prawa przez Gminę zadłużenia po podmiocie, dla którego był podmiotem założycielskim lub na podstawie umowy z wierzycielem spółki prawa handlowego, czy tez stowarzyszenia zależnego, na mocy której Gmina wstąpi na miejsce dłużnika, który zostaje z długu zwolniony? Jeżeli tak, prosimy o wyszczególnienie.
Odpowiedź:
Zamawiający informuje, iż nie wystąpiły przypadki przejęcia z mocy prawa przez Gminę Nowy Duninów zadłużenia po podmiocie, dla którego był podmiotem założycielskim lub na podstawie umowy z wierzycielem spółki prawa handlowego, czy tez stowarzyszenia zależnego, na mocy której Gmina wstąpi na miejsce dłużnika, który zostaje z długu zwolniony.
Pytanie nr 9:
Czy wystąpiły przypadki przejętych zobowiązań z kredytów i pożyczek nie klasyfikowane, jako zadłużenie ujmowane do długu publicznego? Jeżeli tak, to prosimy o wyszczególnienie.
Odpowiedź:
Zamawiający informuje, iż nie wystąpiły przypadki przejętych zobowiązań z kredytów i pożyczek nie klasyfikowane, jako zadłużenie ujmowane do długu publicznego.
Pytanie nr 10:
Czy wystąpiły przypadki umów polegających na sprzedaży udziałów lub akcji w spółkach kapitałowych z zastrzeżeniem prawa odkupu? Jeżeli tak, prosimy o wyszczególnienie.
Odpowiedź:
Zamawiający informuje, iż nie wystąpiły przypadki umów polegających na sprzedaży udziałów lub akcji w spółkach kapitałowych z zastrzeżeniem prawa odkupu.
Pytanie nr 11:
Czy wystąpiły przypadki ugody z wierzycielami w zakresie rozłożenia na raty spłaty wymaganych zobowiązań? Jeżeli tak, prosimy o wyszczególnienie.
Odpowiedź:
Zamawiający informuje, iż nie wystąpiły przypadki ugody z wierzycielami w zakresie rozłożenia na raty spłaty wymaganych zobowiązań.
Pytanie nr 12:
Czy gmina korzysta z leasingu i/lub factoringu? Jeżeli tak, prosimy o wyszczególnienie.
Odpowiedź:
Zamawiający informuje, iż Gmina Nowy Duninów nie korzysta z leasingu i/lub factoringu.
Pytanie nr 13:
Czy Gmina posiada inne umowy, z których wynika obowiązek spełnienia świadczeń, w szczególności pieniężnych? Jeżeli tak, prosimy o wyszczególnienie.
Odpowiedź:
Zamawiający informuje, iż Gmina Nowy Duninów nie posiada innych umów, z których wynika obowiązek spełnienia świadczeń, w szczególności pieniężnych.
Pytanie nr 14:
Prosimy o wyjaśnienie głównych przyczyn zmiany wartości dochodów uzyskanych w 2010 roku w stosunku do uzyskanych w roku poprzednim.
Odpowiedź:
Zamawiający informuje, iż w roku 2010 Gmina Nowy Duninów realizowała inwestycje z udziałem środków z Unii Europejskiej. Dofinansowanie stanowiło kwotę 2.343.152,-
Pytanie nr 15:
Prosimy o wyjaśnienie głównych przyczyn zmiany wartości wydatków uzyskanych w 2010 roku w stosunku do uzyskanych w roku poprzednim.
Odpowiedź:
Zamawiający informuje, iż w roku 2010 Gmina Nowy Duninów realizowała inwestycje z udziałem środków z budżetu Unii Europejskiej po stronie wydatków w kwocie 2.985.615,-
Pytanie nr 16:
Na stronie 1-ej SIWZ data spłaty kapitału została wyznaczona m. In. na dzień 30 października, a w Istotnych dla stron postanowieniach umowy rata nr 3 została wyznaczona na dzień 31.10.2012r. Wobec powyższego który dzień należy przyjąć?
Odpowiedź:
Zamawiający informuje, iż w załączniku nr 4 do SIWZ, Istotnych dla stron postanowieniach umowy, pkt. 8, odnośnik 3 (rata nr 3) jako termin płatności należy przyjąć dzień 30.10.2012r.
Pytanie nr 17:
W Istotnych dla stron postanowieniach umowy w punkcie 1-ym kwota wyrażona cyfrowo i słownie jest różna.
Odpowiedź:
W związku z zaistniałą pomyłką Zamawiający podaje poprawna treść pkt. 1 załącznika nr 4 do SIWZ – Istotnych dla stron postanowień umowy w brzmieniu:
„W wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego Bank (Wykonawca) udziela Kredytobiorcy (Zamawiającemu) kredytu długoterminowego w kwocie 600 000,00 PLN (słownie: sześćset tysięcy złotych).
Oferent zwrócił się również z prośba o przedłożenie:
1. Wykazu instytucji, w których Gmina korzysta z kredytów/pożyczek (nazwa, cel, aktualne zadłużenie, miesięczne obciążenia, ostateczny termin spłaty, forma zabezpieczenia) oraz opinie z tych instytucji o terminowości regulowania zobowiązań.
2. Szczegółowej informacji o kwotach otrzymanych dotacji/dofinansowań ze środków UE w okresie ostatnich 5 lat (na jaki cel i kiedy otrzymane, czy były przeprowadzane kontrole wykorzystania tych środków, czy w przeszłości zdarzyło się, aby Powiat musiał zwracać pozyskane z UE środki z powodu nie wywiązania się z zapisów umowy o dofinansowanie).
Zamawiający poniżej podaje w/w informacje.
1. Zamawiający informuje, iż korzysta z następujących kredytów i pożyczek:
· pożyczki z Wojewódzkiego Urzędu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie w ogólnej kwocie 1.450.900,- zaciągnięta w związku z realizacja inwestycji związanych z ochroną środowiska.
· pożyczka w Banku Ochrony Środowiska w kwocie 310.500,- zaciągnięta w celu realizacji inwestycji związanej z ochroną środowiska.
· kredyt w Banku Ochrony Środowiska w kwocie 300.000,-
· kredyt w Banku Gospodarstwa Krajowego w kwocie 600.000,-
· kredyt w Banku Gospodarstwa Krajowego w kwocie 1.000.000,-
Łączne zadłużenie aktualne na dzień 13.04.2011 roku wynosi 3.661.400,-. Zobowiązania są spłacane zgodnie z zawartymi umowami. Ostateczne spłaty przypadają na rok 2016.
2. Zamawiający podaje informację o kwotach dotacji ze środków Unii Europejskiej otrzymanych w ciągu ostatnich 5 lat:
Zamawiający informuje, iż otrzymał dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej na modernizację trzech dróg w roku 2006 i 2007 na łączna kwotę 1.782.941,34 zł, co stanowi 75% kosztów całego projektu oraz środki na współfinansowanie tych projektów z budżetu państwa na kwotę 237.725,53 zł, co stanowił około 10% wartości projektów.
W 2010 roku Zamawiający otrzymał dotację w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2007 – 2013 Priorytet III Regionalny System Transportowy na realizacje inwestycji pn.: „Budowa drogi gminnej Mościska – Dzierzązna” w kwocie 1.177.485,28 zł. Realizacja zadania została zakończona. W chwili obecnej trwa rozliczanie inwestycji.
W roku 2010 Zamawiający otrzymał dotację z Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013 w ramach działania „Odnowa i rozwój wsi” w kwocie 315.000,- na realizacje inwestycji pn.: „Budowa boiska sportowego przy Szkole Podstawowej w Soczewce”. Inwestycja została zakończona i rozliczona.
W roku 2010 została podpisana umowa o dofinansowanie inwestycji pn.: „Budowa kanalizacji sanitarnej w m. Brwilno, Soczewka, Brwilno Dolne, Wola Brwileńska – Etap I i II w . Brwilno Dolne i Wola Brwileńska”. Dofinansowanie w ramach działania „Podstawowe usługi dla gospodarki i ludności wiejskiej” Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013 wyniesie 1.252.943 zł łącznie dla obu etapów. Inwestycja jest w trakcie realizacji.
W związku z przyznaną pomocą przeprowadzano kontrole wykorzystania tych środków przed ich przekazaniem na rachunek Urzędu Gminy. Środki te nie były zwracane.
W związku z zapytaniami oferentów Zamawiający zmienia treść załącznika nr … do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia - Istotnych dla stron postanowień umowy w postępowaniu przetargowym na „Udzielenie kredytu długoterminowego na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu i spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych pożyczek” w następujący sposób:
1. W punkcie 8, odnośnik 1 widnieje zapis:
„rata nr 1 – 20.056 zł płatna do dnia 30.06.2012r.”
Winno być:
„rata nr 1 – 20.000 zł płatna do dnia 30.06.2012r.”
Pozostałe zapisy SIWZ, włącznie z terminem składania oraz otwarcia ofert, pozostają bez zmian.
Niniejsze ogłoszenie stanowi integralna część SIWZ.
Informacje o dokumencie:
- Informację wprowawdził(a) do BIP: Jakowska Katarzyna
- Data udostępnienia w BIP: 2011-04-14
- Informacja zaktualizowana przez: Jakowska Katarzyna
- Data ostatniej aktualizacji: 2011-04-14 11:29:46
- Liczba odsłon: 138
- wróć do wersji akturalnej
- Historia dokumentu: