Wersja archiwalna 2010-03-01 14:56:04
Nowy Duninów, dnia 01.03.2010r
Dotyczy: przetargu nieograniczonego na wykonanie zadania pn.:
„Udzielenie kredytu długoterminowego na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu””
W związku z otrzymaną prośbą o przekazanie dokumentów oraz pytaniami od oferentów Gmina Nowy Duninów niniejszym przekazuje niezbędne dokumenty, podaje treść pytań oraz odpowiedzi:
Pytanie nr 1:
Zaświadczenie o nadaniu NIP (na Gminę, a nie Urząd Gminy)
Odpowiedź:
Zamawiający informuje, iż nie został nadany Numer Identyfikacji Podatkowej dla Gminy Nowy Duninów, w związku z czym Zamawiający korzysta z Numeru Identyfikacji Podatkowej nadanego dla Urzędu Gminy Nowy Duninów.
Pytanie nr 2:
Opinie z ZUS/US.
Odpowiedź:
Zamawiający niniejszym przekazuje następujące dokumenty:
Pytanie nr 3:
Wykaz instytucji, w których Gmina korzysta z kredytów/pożyczek (nazwa, cel, aktualne zadłużenie, miesięczne obciążenia, ostateczny termin spłaty, forma zabezpieczenia) + opinie tych instytucji o terminowości regulowania zobowiązań:
Odpowiedź:
-
WFOSiGW – 208.000 zł – Budowa kanalizacji – ostateczny termin spłaty 2010 rok.
-
WFOSiGW – 420.000 zł – Budowa kanalizacji – ostateczny termin spłaty 2012 rok.
-
WFOSiGW – 360.000 zł – Modernizacja stacji uzdatniania wody – ostateczny termin spłaty 2012 rok.
-
WFOSiGW – 90.000 zł – Termomodernizacja budynku Urzędu Gminy – ostateczny termin spłaty 2012 rok.
-
WFOSiGW – 90.000 zł – Modernizacja hydroforni – ostateczny termin spłaty 2012 rok.
-
WFOSiGW – 500.000 zł – Budowa kanalizacji – ostateczny termin spłaty 2016 rok.
-
Bank Ochrony Środowiska – 330.000 zł – Budowa kanalizacji – ostateczny termin spłaty 2016 rok.
-
Ban Ochrony Środowiska – 360.000 zł – Pokrycie deficytu budżetu.
Razem zadłużenie Gminy Nowy Duninów na koniec 2009 roku wynosiło 2.448.000 zł zgodnie z załącznikiem nr 20 do SIWZ Zestawienie przepływów pieniężnych – prognoza na okres spłaty kredytu. W w/w załączniku do SIWZ są podane kwoty spłat kredytów i pożyczek w poszczególnych latach do końca okresu kredytowania.
Formą zabezpieczenia kredytów jest weksel in blanco.
Poniżej załączamy prognozę kwoty długu na rok 2010 i lata następne.
Pytanie nr 4:
Opinie z banków, w których JST posiada rachunki (informacja o obrotach za ostatnie 6 miesięcy, zajęciach egzekucyjnych, etc.).
Odpowiedź:
W związku z tym, iż Zamawiający w chwili obecnej nie posiada w/w dokumentów, zostaną one przekazane Wykonawcy w dniu podpisania umowy.
Pytanie nr 5:
Sprawozdanie Rb-NDS za 2009 rok. (nie ma na stronie)
Odpowiedź:
Zamawiający niniejszym przekazuje sprawozdanie Rb-NDS za 2009 rok.
Pytanie nr 6:
Sprawozdanie Rb-27S i Rb-28S za 2008 i 2009 rok, ale te szczegółowe, w rozbiciu na paragrafy (te, które mam są zbiorczo i nie mogę ich wprowadzić do AK).
Odpowiedź:
Zamawiający niniejszym przekazuje niżej wymienione dokumenty:
Pytanie nr 7:
Opinie RIO z wykonania budżetu za 2008 i 2009r.
Odpowiedź:
Zamawiający niniejszym zamieszcza opinię Regionalnej Izby Obrachunkowej z wykonania budżetu za 2008 rok. Zamawiający informuje, iż nie posiada jeszcze opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej z wykonania budżetu za 2009 rok. Opinia ta będzie mogła zostać udostępniona w kwietniu 2010 roku.
Pytanie nr 8:
Opinia RIO o możliwości spłaty wnioskowanego kredytu (ew. informacja kiedy będzie?).
Odpowiedź:
W związku z tym, że w/w opinia jest w trakcie wydawania, Zamawiający informuje, iż opinia Regionalnej Izby Obrachunkowej dotycząca możliwości spłaty kredytu zostanie przekazana każdemu z oferentów w dniu, w którym upływa termin składania ofert, tj. 08 marca 2010 roku.
Pytanie nr 9:
Czy dopuszczają możliwość podpisania oświadczenia o poddaniu się egzekucji?
Odpowiedź:
Zamawiający informuje, iż zabezpieczeniem spłaty kredytu jest weksel in blanco, w związku z czym nie przewiduje się podpisania oświadczenia o poddaniu się egzekucji.
Pytanie nr 10:
Czy spłata odsetek następować ma ostatniego dnia miesiąca, czy tez w innym terminie?
Odpowiedź:
Zamawiający informuje, iż spłata odsetek następować ma ostatniego dnia miesiąca, po otrzymaniu od Wykonawcy noty odsetkowej.
Pytanie nr 11:
Szczegółowa informacja o kwotach otrzymanych dotacji dofinansowań ze środków Unii Europejskiej w okresie ostatnich 5 lat (na jaki cel i kiedy otrzymane, czy były przeprowadzane kontrole wykorzystania tych środków, czy w przeszłości zdarzyło się, aby gmina musiała zwracać pozyskane z Unii Europejskiej środki z powodu nie wywiązania się z zapisów umowy o dofinansowanie).
Odpowiedź:
Zamawiający informuje, iż otrzymał dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej na budowę trzech dróg w roku 2006 i 2007 na łączna kwotę 1.782.941,34 zł, co stanowi 75% kosztów całego projektu oraz środki na współfinansowanie tych projektów z budżetu państwa na kwotę 237.725,53 zł, co stanowił około 10% wartości projektów.
W związku z przyznaną pomocą przeprowadzono kontrole wykorzystania tych środków przed ich przekazaniem na rachunek Urzędu Gminy. Środki te nie były zwracane.
Pytanie nr 12:
Czy przez zapis w SIWZ, że zamówienie będzie realizowane od dnia podpisania umowy do 31-12-2010 roku należy rozumieć, że kredyt uruchamiany będzie w transzach do końca 2010 roku?
Odpowiedź:
Zamawiający informuje, że przez w/w zapis w SIWZ należy rozumieć, że kredyt będzie uruchamiany w transzach od dnia podpisania umowy do dnia 31-12-2010 roku.
Pytanie 13:
W załączniku nr 4 do SIWZ „Istotne postanowienia umowy” według Banku pkt. 10 i 15 wzajemnie się wykluczają w zakresie prowizji. Czy i jakie prowizje Państwo wobec tego dopuszczają i jaki to będzie miało wpływ na sposób obliczania ceny?
Odpowiedź:
Zamawiający informuje, iż zgodnie z pkt. 10 załącznika nr 4 do SIWZ Wykonawca nie pobiera prowizji.
Pytanie nr 14:
Z którego dnia miesiąca brana będzie stawka WIBOR 1M dla wyliczania umownego oprocentowania?
Odpowiedź:
Zamawiający informuje, iż dla wyliczania umownego oprocentowania brana będzie stawka WIBOR 1M z dnia 18.02.2010 r oraz termin uruchomienia kredytu na dzień 30.03.2010r.
Pytanie nr 15:
W związku z zamieszczonym ogłoszeniem o przetargu nieograniczonym na udzielenie kredytu długoterminowego na sfinansowanie deficytu budżetu, Bank zamierza do niego przystąpić. Jednak termin składania ofert jest zbyt krótki. Bank wnioskuje o przesunięcie terminu składania ofert do dnia 12 marca 2010 roku.
Odpowiedź:
Zgodnie z art. 52 ustawy Prawo zamówień publicznych jeżeli wartość zamówienia jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8, zamawiający wyznacza termin składania ofert z uwzględnieniem czasu niezbędnego do przygotowania i złożenia oferty, z tym że termin ten nie może być krótszy niż 7 dni od dnia przekazania zaproszenia do składania ofert dla dostaw lub usług i nie krótszy niż 14 dni dla robót budowlanych.
W związku z tym, iż wyznaczono termin składania ofert na 13 dni od dnia ogłoszenia o zamówieniu, Zamawiający nie przewiduje przesunięcia terminu składania ofert.
Informacje o dokumencie:
- Informację wprowawdził(a) do BIP: Jakowska Katarzyna
- Data udostępnienia w BIP: 2010-03-01
- Informacja zaktualizowana przez: Jakowska Katarzyna
- Data ostatniej aktualizacji: 2010-03-01 14:56:04
- Liczba odsłon: 155
- wróć do wersji akturalnej
- Historia dokumentu: