Nowy Duninów, 03.09.2020.DM
Do Wykonawców
PYTANIA I ODPOWIEDZI
Dotyczy: postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na „Budowa drogi gminnej w m. Lipianki – Etap I”, nr RG.271.6.1.2020.DM
Działając na podstawie art. 38 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (t. j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1843 ze zm.), Zamawiający – Gmina Nowy Duninów przekazuje pytania od Wykonawcy dotyczące treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ) i udziela wyjaśnień:
Pytanie nr 1:
Wg dokumentacji projektowej przy skrzyżowaniu z drogą powiatową nawierzchnia drogi gminnej ma mieć szerokość 6 m na długości 15 m i na dalszych 15 m następuje zejście z szerokości 6,0 m do szerokości 3,5 m. W zamieszczonym przedmiarze robót uwzględniono roboty ziemne, warstwę odsączającą oraz podbudowę tłuczniową gr. 20 cm tylko na długości 5,0m (km 0+000 do km 0+005). Prosimy o zamieszczenie poprawnych ilości w przedmiarze robót.
Odp.
Taka konstrukcja została zaprojektowana tylko w pasie drogi powiatowej czyli na długości 5,0 m (km 0+000 do km 0+005). Przedmiar robót jest prawidłowy.
Pytanie nr 2:
W przedmiarze robót w pozycjach: warstwa wiążąca i warstwa ścieralna nie uwzględniono poszerzenia jezdni przy drodze powiatowej do 6,0 m. Warstwa wiążąca jest kładziona na całej długości drogi na szerokość 3,70 m, natomiast warstwa ścieralna na szerokość 3,5m. Prosimy o poprawienie przedmiaru robót.
Odp.
Przedmiar robót jest prawidłowy – patrz Ad.1. Obie warstwy uwzględniono w pozycji 9 i 10 przedmiaru co jest wyraźnie opisane (od km 0+00 do km 0+415).
Pytanie nr 3:
Wg dokumentacji projektowej przy skrzyżowaniu z drogą powiatową warstwa ścieralna ma mieć grubość 4 cm. W przedmiarze robót na całym odcinku 415 mb drogi warstwa ścieralna ma grubość 3 cm. Prosimy o podanie prawidłowej grubości warstwy ścieralnej na całym odcinku drogi i na włączeniu do drogi powiatowej.
Odp.
Przy skrzyżowaniu z drogą powiatową od 0+000 do 0+005 warstwa ścieralna ma mieć grubość 4 cm, dalej od 0+005 do 0+415, 3 cm. Wykonawca zobowiązany jest uwzględnić w wycenie ryczałtowej bez zmiany przedmiaru.
Pytanie nr 4:
Prosimy o potwierdzenie, ze odmulenie rowów nie wchodzi w zakres niniejszego postępowania.
Odp.
Potwierdzamy że odmulenie rowów nie wchodzi w zakres niniejszego postępowania
Pytanie nr 5:
Przy projektowaniu konstrukcji nawierzchni przyjęto, że istniejąca nawierzchnia żwirowa będzie pełnić rolę podbudowy i uwzględniono tylko jej wzmocnienie, poprzez ułożenie 8 cm podbudowy z kruszyw łamanych. Tymczasem wg dokumentacji projektowej rys. nr 1 Plan sytuacyjno-wysokościowy w km c.a. 0+042 – 0+196,5 projektowana nawierzchnia nie pokrywa się z istniejącą drogą gruntową, w związku z czym istnieje ryzyko, że na tym odcinku nie ma ułożonej warstwy żwiru, który miał pełnić rolę dolnej warstwy podbudowy. Po wytyczeniu geodezyjnym zgodnie z dokumentacją może okazać się, ze projektowana droga wchodzi w grunty rolne lub nawet istniejący rów. Prosimy o wyjaśnienie naszych wątpliwości i ewentualną zmianę konstrukcji drogi na w/w odcinku.
Odp.
Mapa zasadnicza na której wykonano plan sytuacyjny jest z roku 1996. Nie oddaje ona stanu istniejącego. W międzyczasie droga żwirowa była wielokrotnie remontowana i została poszerzona. Jeżeli po wytyczeniu geodezyjnym zgodnie z dokumentacją okaże się, że projektowana droga nie pokrywa się z istniejącą, wówczas zgodnie z zapisami § 5 ust. 5 lit. b umowy na podstawie protokołu konieczności zostanie rozszerzony zakres rzeczowy o wykonanie robót dodatkowych nieobjętych zamówieniem podstawowym, o ile stały się niezbędne do wykonania podstawowego przedmiotu zamówienia i zostaną spełnione łącznie warunki opisane w art. 144 ust. 1 pkt. 2) ustawy Pzp.
Pytanie nr 6:
Prosimy o potwierdzenie, że w/w odcinek drogi nie koliduje z urządzeniami obcymi.
Odp.
Potwierdzamy że w/w odcinek drogi nie koliduje z urządzeniami obcymi
Informacje o dokumencie:
- Informację wprowawdził(a) do BIP: Michalska Dominika
- Data udostępnienia w BIP: 2020-09-03
- Informacja zaktualizowana przez: Michalska Dominika
- Data ostatniej aktualizacji: 2020-09-03 14:40:30
- Liczba odsłon: 213