"Przygotowywanie i dostarczanie posiłków do szkół z terenu Gminy Nowy Duninów w roku szkolnym 2013/2014"
Numer ogłoszenia: 299096 - 2013; data zamieszczenia: 27.07.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Nowy Duninów , ul. Osiedlowa 1, 09-505 Nowy Duninów, woj. mazowieckie, tel. 024 2610236, faks 024 2610236.
- Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.nowyduninow.info.pl/
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przygotowywanie i dostarczanie posiłków do szkół z terenu Gminy Nowy Duninów w roku szkolnym 2013/2014.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
1. Przedmiotem zamówienia jest: Świadczenie przez Wykonawcę na rzecz
Zamawiającego usług w zakresie przygotowania i dostarczenia posiłków do
szkół z terenu gminy Nowy Duninów w dni nauki szkolnej, realizowane w
ramach Programu Rządowego Pomoc państwa w zakresie dożywiania; tzn.
przygotowanie i dostawa posiłków do Szkoły Podstawowej i Gimnazjum w
Nowym Duninowie oraz do Szkoły Podstawowej w Soczewce.
2. W trakcie obowiązywania umowy możliwy będzie zakup posiłku wg
oferowanej ceny przez pozostałe osoby nie objęte programem dożywiania
będące pracownikami placówki lub jej uczniami (w cyklu nie krótszym niż
miesięczny).
3. Szacunkowa liczba uczniów objętych programem dożywiania wynosi 70-100
uczniów, większa liczba uczniów dla których dostarczany będzie posiłek
to Szkoła Podstawowej i Gimnazjum w Nowym Duninowie. Wielkość ta nie
jest stała i może ulegać zmianom w trakcie realizacji.
4. Faktyczna liczba posiłków uzależniona będzie od liczby dzieci, które
objęte zostaną programem dożywiania.
5. Posiłki wydawane będą we wszystkie dni nauki szkolnej od dnia
03.09.3013r. do dnia 26.06.2014r.
6. Wykonawca zobowiązuje się dostarczyć do w/w placówek gorące posiłki w
ilości ustalonej z Dyrektorami Szkół w postaci zupy (wraz z pieczywem)
zgodnie z obowiązującymi normami żywieniowymi dla dzieci, każdy posiłek o
kaloryczności nie mniejszej niż 550kcal i gramaturze nie mniejszej niż
450ml.
7. Dowóz odbywał się będzie raz dziennie.
8. Posiłki powinny być zróżnicowane, przygotowane według wytycznych
Instytutu Żywności i Żywienia oraz zawierać gramaturę oraz kaloryczność.
9. Zamawiający nie dopuszcza powtarzalności rodzajowo tych samych
posiłków w okresach 1 tygodniowych (5 dni roboczych).
10. Dostarczanie posiłków w pojemnikach utrzymujących ich właściwą
temperaturę i gotowych do spożycia po ich dostarczeniu.
11. Wydawanie posiłków oraz zapewnienie zastawy stołowej należy do
obowiązku szkoły. Godzina dostawy posiłków do szkół: 10:20 Szkoła
Podstawowa i Gimnazjum w Nowym Duninowie, 10:05 Szkoła Podstawowa w
Soczewce (do uzgodnienia i ewentualnych korekt z Dyrektorami Szkół).
12. Posiłki powinny być przygotowane według aktualnych norm żywieniowych
oraz zgodnie z zasadami zbiorowego żywienia. Wykonawca będzie
przygotowywał posiłki zgodnie z zasadami określonymi w ustawie z dnia 25
sierpnia 2006 o bezpieczeństwie żywności i żywienia (Dz. U. z 2006 roku
Nr 171, poz. 1225 z późn. zm.) łącznie z przepisami wykonawczymi do tej
ustawy. Zamawiający zastrzega sobie prawo do dokonywania badań
sprawdzających posiłki zarówno pod względem higienicznym jak i
kalorycznym.
13. W przypadku stwierdzenia, że posiłek nie spełnia parametrów
określonych w obowiązujących przepisach oraz w specyfikacji istotnych
warunków zamówienia kosztami badania Zamawiający obciąży Wykonawcę.
14. Posiłki wykonane będą ze świeżych artykułów spożywczych
posiadających aktualne terminy przydatności do spożycia.
15. Wykonawca ponosi koszty załadunku, transportu i rozładunku
wszystkich dostaw posiłków w miejsce wskazane w szkołach.
16. Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez
Wykonawcę podczas wykonywania przedmiotu zamówienia.
17. Zamawiający poinformuje Wykonawcę z odpowiednim wyprzedzeniem o
każdej zmianie liczby osób korzystających z dożywiania w danej szkole.
18. Rozliczenie nastąpi za faktycznie dostarczone ilości posiłków, zmiany ilości dostarczanych posiłków zostaną zgłoszone z min. 1 dniowym wyprzedzeniem do godz. 12:00..
II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:
- Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
- Zamawiający informuje, że przewiduje możliwość udzielenia zamówień uzupełniających w ilości maksymalnie 20% podstawowej wartości zamówienia.
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 55.52.31.00-3, 55.52.40.00-9.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Rozpoczęcie: 03.09.2013.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
W ramach tego warunku wykonawca zobowiązany jest do złożenia oświadczenia, że wykonawca spełnia warunki określone w art. 22 ust. 1 wskazanej ustawy - wg załącznika nr 2 do SIWZ.
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
W ramach tego warunku wykonawca zobowiązany jest do złożenia oświadczenia, że wykonawca spełnia warunki określone w art. 22 ust. 1 wskazanej ustawy - wg załącznika nr 2 do SIWZ.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
W ramach tego warunku wykonawca zobowiązany jest do złożenia oświadczenia, że wykonawca spełnia warunki określone w art. 22 ust. 1 wskazanej ustawy - wg załącznika nr 2 do SIWZ.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
W ramach tego warunku wykonawca zobowiązany jest do: - złożenia oświadczenia, że wykonawca spełnia warunki określone w art. 22 ust. 1 wskazanej ustawy - wg załącznika nr 2 do SIWZ; - złożenia wykazu osób, które będą wykonywać zamówienie wraz z informacja na temat ich kwalifikacji niezbędnych do wykonania zamówienia.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
W ramach tego warunku wykonawca zobowiązany jest do złożenia oświadczenia, że wykonawca spełnia warunki określone w art. 22 ust. 1 wskazanej ustawy - wg załącznika nr 2 do SIWZ.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zamawiający zgodnie z art. 144 ust. 1 ustawy Prawo zamówień
publicznych przewiduje możliwość dokonywania zmian w treści zawartej
umowy w stosunku do treści oferty w zakresie:
1. Zmiany wysokości opłat wynikających z przepisów prawa a mających
wpływ na koszty świadczenia usługi.
2. Zmiany wynagrodzenia umownego w przypadku wprowadzenia ustawowej
zmiany stawki podatku VAT.
3. Wprowadzenia zmian w stosunku do opisu przedmiotu umowy (zał. nr 1) w
zakresie wykonania prac w sytuacji konieczności usprawnienia procesu
realizacji przedmiotu umowy.
4. W przypadku zaistnienia sytuacji opisanych w pkt. od 1 do 3
Zamawiający dopuszcza możliwość ewentualnego zmniejszenia lub
zwiększenia wynagrodzenia o kwotę nie większą niż udokumentowany wzrost /
zmniejszenie kosztów świadczenia usługi.
5. W przypadku zmian prawnych i organizacyjnych Wykonawcy.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: https://ugnowyduninow.bip.org.pl/
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy Nowy Duninów, ul. Osiedlowa 1, 09-505 Nowy Duninów.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 05.08.2013 godzina 09:00, miejsce: Urząd Gminy Nowy Duninów, ul. Osiedlowa 1, 09-505 Nowy Duninów, pok. nr 11 (Sekretariat).
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
Pliki powiązane:
- Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia
- Załącznik nr 1 do SIWZ - Formularz oferty
- Załącznik nr 2 do SIWZ - Oświadczenie w trybie art. 22 Pzp
- Załącznik nr 3 do SIWZ - Oświadczenie w trybie art. 24 Pzp
- Załącznik nr 4 do SIWZ - Lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej
- Załącznik nr 5 do SIWZ - Wykaz osób, które będą brały udział w wykonywaniu zamówienia
- Załącznik nr 6 do SIWZ - Opis przedmiotu zamówienia
- Załącznik nr 7 do SIWZ - Wzór umowy
Informacje o dokumencie:
- Informację wprowawdził(a) do BIP: Jakowska Katarzyna
- Data udostępnienia w BIP: 1970-01-01
- Informacja zaktualizowana przez: Jakowska Katarzyna
- Data ostatniej aktualizacji: 2013-07-27 22:37:28
- Liczba odsłon: 157
- Historia dokumentu: