Nowy Duninów, 18.04.2013r.

RG.271.1.2013

Dotyczy: przetargu nieograniczonego na „Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych z terenu Gminy Nowy Duninów”

 

W związku z otrzymanym pytaniem, zgodnie z art. 38 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, Zamawiający podaje jego treść oraz odpowiedź:

 

Pytanie:

„Oferent prosi o przeanalizowanie jej treści w zakresie wymagań, jakie powinien spełniać przedsiębiorca ubiegający się o udzielenie zamówienia i wyjaśnienie naszych wątpliwości dotyczących:

Strona 4 pkt. V ust. 1. a) warunki udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków:

1. a) którego treść zapisano w brzmieniu „O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają wymagania dotyczące:

W ramach tego warunku wykonawca zobowiązany jest do:

- posiadania uprawnienia do wykonywania działalności w zakresie posiadania zezwolenia na transport odpadami wydanymi na podstawie ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (…)”

To samo dotyczy strony 5 pkt. VI ust. 1 pkt c)

Przepisy nowej ustawy o odpadach (ustawa z dnia 14 grudnia 2012 r.) w art. 233 określają, że:

1. Zezwolenia na transport odpadów wydane na podstawie przepisów dotychczasowych zachowują ważność na czas na jaki zostały wydane, nie dłużej jednak niż do czasu upływu terminu do złożenia wniosku o wpis do rejestru, o którym mowa w art. 49 ust. 1, lub z dniem uzyskania wpisu do tego rejestru, w przypadku, gdy wpis nastąpił w terminie wcześniejszym.

2. Do czasu utworzenia rejestru, o którym mowa w art. 49 ust. 1, transportujący odpady są obowiązani do uzyskania zezwolenia na transport odpadów lub wpisu do rejestru, o którym mowa w art. 33 ust. 5 ustawy, o której mowa w art. 252, na podstawie przepisów dotychczasowych.

3.  Do wydania zezwoleń na transport odpadów do czasu utworzenia rejestru, o którym mowa w art. 49 ust. 1, stosuje się przepisy ustawy, o której mowa w art. 252 ust. 3 czyli ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. o odpadach.

Wobec powyższego prosimy o wzięcie pod uwagę przedsiębiorców ubiegających się o udzielenie zamówienia na odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych z terenu Gminy Nowy Duninów, biorąc pod uwagę fakt posiadania ważnych zezwoleń na transport zgodnie z art. 252 ust.3”

 

Odpowiedź:

W odpowiedzi na Państwa pytanie zawarte w piśmie z dnia 16 kwietnia 2013r Zamawiający wskazuje, iż nie ma potrzeby dokonywania zmian w zapisach siwz, gdyż wskazana w pkt. V.1.a) oraz  pkt. VI.1.c) ustawa z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r. poz. 21) w art. 233 zawiera przepisy przejściowe, które jednoznacznie wskazują, w jakich sytuacjach Zamawiający winien uwzględnić m.in. zezwolenia na transport wydane w oparciu o uprzednio obowiązujące przepisy.

Ponadto Zamawiający informuje, iż zgodnie z art. 38 ust. 4 ustawy Prawo zamówień publicznych zmienia treść Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia w następujący sposób:

W załączniku nr 1 do SIWZ - „Formularzu oferty” w tabeli znajdującej się w punkcie VI:

- zmienia się dotychczasową treść wiersza nr 4 na treść następującą:

„wykaz wykonanych usług, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych usług dotyczących odbierania odpadów komunalnych z nieruchomości na których zamieszkują mieszkańcy, w tym co najmniej dwie usługi każda o masie łącznie odebranych odpadów komunalnych powyżej 500,00 Mg w ciągu następujących po sobie 12 miesięcy, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, daty wykonania i podmiotów na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie- wg załącznika nr 4”

- dodaje się wiersz 11 o treści:

„oświadczenie wykonawcy, że spełnia warunki określone w art. 24 ust. 1 wskazanej ustawy - druk załącznika nr 3”

W punkcie I ust. 1 załącznika nr 8 do SIWZ - „Opisu przedmiotu zamówienia” dodaje się zapis:

 „70% powierzchni Gminy Nowy Duninów stanowią tereny leśne”

Niniejsze ogłoszenie stanowi integralną część SIWZ.

W załączeniu przekazujemy aktualną treść formularza oferty.

 

Załącznik nr 1 do SIWZ - Formularz oferty

Informacje o dokumencie:
  • Informację wprowawdził(a) do BIP: Jakowska Katarzyna
  • Data udostępnienia w BIP: 1970-01-01
  • Informacja zaktualizowana przez: Jakowska Katarzyna
  • Data ostatniej aktualizacji: 2013-04-18 11:54:37
  • Liczba odsłon: 97
  • Historia dokumentu:

[Liczba odsłon: 2892355]

przewiń do góry